3.- Explica quina feina fa un historiador?
4.- Quins són els tipus de fonts primàries d'on pot treure informació un historiador?
5.- Pensa -i escriu- un objecte de cadascun dels tipus de fonts primàries que utilitza l'historiador.
6.- Completa la següent línia cronològica amb les paraules següents:
a) Edat mitjana
b) Neolític
c) Edat contemporània
d) Edat moderna
e) Paleolític
f) Edat antiga
g) Edat dels metalls
PREHISTÒRIA
|
HISTÒRIA
|
|||||
7.- Saber distribuir dates,
de la més antiga a la més moderna, i indicar a quin segle pertanyen.
8.- Quan diem que passem de
la prehistòria a la història? Quin fet succeeix? Per què és tan important?
Raona la resposta.
9.- Quines creus que eren
les condicions necessàries perquè l’home del paleolític s’establís en un lloc
determinat? Què hi havia d’haver?
10.- Al llarg de la humanització, qui va descobrir i
controlar el foc? Per què és important el descobriment del foc? –explica
extensament i detalladament-.
11.- Explica tot el què sàpigues sobre l’art del
paleolític (com i on es feia, funcions o significat, principals
representacions, característiques, regions on trobem més pintures...)
12.- Com va ser el procés d'hominització?
13.- a) Ordena de més
antic a més recent les següents espècies: homo sapiens homo erectus, homo
habilis, home de Neandertal, australopitecs
b) Fes un llistat de les principals característiques
de cadascuna.
14.- Omple el quadre
següent amb les característiques de l’home del paleolític:
Característiques de l’home del paleolític
Paleolític (pedra
vella)
|
|
On viuen?
|
|
Grups
|
|
Esperança vida
|
|
Relacions socials
|
|
Economia
|
|
Objectes
|
|
Creences
|
|
Art
|
15.- VOCABULARI:
- Iconografia
- Balma
- Policromia
- Sílex
- Bipedisme
- Hominització
- Bifaç