OBJECTIUS
- Conèixer millor la història dels avis
- Creixement emocional
- Afectivitat transgeneracional a la pròpia família
- Treballar el projecte de manera transversal a totes les matèries de currículum de 1r d’ESO
- Elaboració d’un quadern o llibreta bonica, que contingui les activitats transversals) per regalar als avis paterns i un altre per als materns
MATÈRIES QUE PODEM TREBALLAR
·
Socials
Preguntar als iaios
diferents aspectes/esdeveniments històrics de la seva infantesa/joventut, no
moltes (a decidir per Biel). Per exemple, com era l’escola, quants mestres hi
havia o com eren les botigues del poble, si hi havia cine…; si van viure la
guerra civil, etc.
Es podria redactar
començant “Sóc… (nom del iaio o iaia, vaig néixer …. I RECORDO …..)
·
E. Física
Joc tradicional preferit
dels iaios.
Es pot posar com s’hi juga
i/o imatge
·
Biologia
Què menjaven quan eren
petits/joves. Escriu alguna recepta de cuina que t’expliquin els avis.
o
Dues plantes que agradin o
portin records als iaios (Es pot posar una imatge o enganxar una fulla)
o
Olor preferida dels avis.
Perfumar un full amb aquesta olor.
·
Català/castellà
Poemes que recordin que
els van fer memoritzar a l’escola o que els agradin ara.
Escriure unes paraules als
avis. Poden ser records de coses que han fet amb els avis al llarg d’aquests 12
anys. S’hi pot afegir alguna foto del nét/a amb els avis.
Escriure’l en català o
castellà segons quina sigui la llengua amb la qual s’adrecen habitualment als
avis.
·
Anglès/francés
Escriure una o dues frases
d’estimació.
o
Escriure el nom dels
ingredients del seu menjar preferit en anglès i en francés. (Es podria lligar
amb quelcom similar a “Si vas de viatge a Londres/París i has de demanar el teu
menjar…. S’hi podria afegir una imatge de dites ciutats)
·
Tecnologia
Nom de les eines del camp i
de cosir. Podem afegir-hi imatges.
·
Matemàtiques
Quants
anys sumen avi+ àvia; avis+pares; avis+pares+néts.
Quants
anys tenien els avis quan van néixer: pares/ néts
Quants
euros són les pessetes que els donaven de paga; quants els que valia una
barra
de pa, el cine...
·
Música
Preguntar
als avis una cançó que els agradi o els dugui records (pot ser antiga o
actual).
Escriure’n
la lletra o gravar-la en un arxiu d’àudio. Apuntar l’enllaç si escau.
·
Apadrina un monument
Preguntar
als iaios quin monument dels seu poble apadrinarien i el perquè.
Adjuntar-hi
una foto si és possible.
·
EVP
Fer tapa o primera pàgina
amb els dibuix del tauler de l’oca, pintar els dibuixos i les lletres del
títol.
Il·lustrar el poema de
català/castellà (alumnes avançats)
·
Cultura i valors
Rutines
de pensament:
-Què
en sé dels meus avis?
_Què
en vull saber?
-Què
n’he après?